El fusell fotogràfic

El fusell fotogràfic, una mena de culata a la podem acollar la càmera amb un teleobjectiu llarg, és molt útil per la foto d'animals salvatges i també per a foto esportiva, suposo.

No és un invent recent ni de bon tros, a finals del segle XIX E. J. Marey va construir una càmera fusell-revolver  per estudiar el vol de les aus. El llibre de Jean Marie Baufle y Jean Philippe  Varin "La caza fotográfica" de l'any 1979 considera el fusell fotogràfic com una eina molt essencial per a la fotografia d'animals salvatges i es lamenta que no es trobi en comerços fotogràfics. Actualment segueix sense trobar-se en comerços de fotografia pel que si hom el vol utilitzar se l'ha de construir un mateix, es una llàstima perquè és molt útil.

Jo men n'he construït que utilitzo amb una Nikon de 7200 i un teleobjectiu sigma 150-600 Sport, el conjunt, càmera, objectiu i fusell, pesa més de 4 kg i gràcies al recolzament extra del fusell se'l pot utilitzar a pols.

A continuació us mostro una foto del fusell sol i amb la càmera muntada.

Fusell fotogràfic

Foto del fusell fotogràfic

Foto del fusell fotogràfic amb la càmera

Agafant el conjunt per la empunyadura i prement la culata al colze amb força es pot aguantar el conjunt amb molta estabilitat, la ma lliure s'utilitza per disparar, enfocar i moure el zoom.

Passejar aguantant una massa de més de 4 kg amb les mans i braços no pot durar gaire, els braços es cansen aviat. Per això utilitzo un arnès que em permet portar el pes del conjunt amb els braços descansats. Quan veig un possible candidat a una foto trec la càmera de l'arnès i l'aguanto amb la mà dreta recolzant-la al cos tant com puc. En el moment de disparar l'aguanto amb l'esquerra, que està descansada, i disparo amb la dreta.

Engantxe per l'arnès

Detall del suport per enganxar el fusell fotogràfic a l'arnès

Fusell fotogràfic penjat a l'arnès

Fusell fotogràfic subjectat amb la mà dreta.

Fusell fotogràfic subjectat amb la mà esquerra en posició per a disparar. La mà dreta queda lliure per a disparaar, enfocar...

 

 

 

Diada de les Fires de Maig de 2017

Primera ronda

Clica a la imatge per veure la galeria de fotos de cada castell

Intent de tres de sis amb agulla i descarregat  (no reglamentàriament) en segon intent per la Jove de Vilafranca Tres de vuit descarregat pels Xicots de Vilafranca Tres de vuir descarrega pels Castellers de Vilafranca

 Segona ronda

Clica a la imatge per veure la galeria de fotos de cada castell

Quatre de sis descarregat  (no reglamentàriament) en segon intent per la Jove de Vilafranca Quatre de vuit descarregat pels Xicots de Vilafranca Quatre de nou amb folre descarregat pels Castellers de Vilafranca

 Tercera ronda

Clica a la imatge per veure la galeria de fotos de cada castell

Tres de sis descarregat  (no reglamentàriament) en segon intent per la Jove de Vilafranca Nou de set descarregat pels Xicots de Vilafranca Tres de nou amb folre descarrega pels Castellers de Vilafranca

 Ronda de Pilars

Clica a la imatge per veure la galeria de fotos de cada castell

Pilar de 7 amb folre pel Castellers de Vilafranca Pilars de comiat

Macrofotografia amb el Sigma 70-300

Quan faig macrofotografia al camp utilitzo la Nikon d300s amb l'objectiu zoom Sigma 70-300 junt amb el flash SB 600 de nikon i un joc te tubs d'extensió de 68 mm.
Aquest no és, ni de bon tros el millor equip, especialment per l'objectiu que és un dels més barats que hi ha al mercat.
Bàsicament  utilitzo el zoom des de els 70 mm als 200, per sobre dels 200 la qualitat baixa força. Això dóna una relació d'ampliació propera a 1 als 70 mm i de 0,34 als 200m. Pel que fa a la distància de treball mesurada des de la punta de l'objectiu al subjecte a fotografiar varia des de uns 14 cm a 85. Com podem veure amb aquest modest equip puc cobrir les  relacions d'ampliació més usuals sense cap canvi d'òptica, modificant el zoom i la distància de treball.

Mapa

Mapa

a

 b

 

 

 

 

Macrofotografia al camp

Quan practiquem macrofotografia al camp ens movem en relacions d'ampliació relativament petites, inferiors a 1. En aquestes condicions la millor opció és un objectiu macro que  podrem utilitzar sense tubs d'extensió, pel que podrem treballar des  de l'infinit fins a una relació d'ampliació 1. En aquestes condicions podrem fotografiar una abella. Recomanem una focal més aviat llarga, superior 100 mm per tal de poder fer les fotos a uns 30 cm del subjecte.

Macrofotografia

Definició

En rigor la  macrofotografia es quan fotografiem un objecte (al negatiu o xip) a una mida igual o més gran que la realitat. En una època en que la mida del negatiu era la mateixa que la de la foto això era sinònim de fer fotos a una mida igual o superior que la realitat.

Ja en l'època de la fotografia analògica on el negatiu de 35 mm (36X24 mm) va convertir-se en un estàndard va començar a interpretar-se la macrofotografia com les fotos que al mirar-les en paper tenien una mida igual o superior a la realitat. Aquesta definició és una mica ambigua ja que depenent de l'ampliació de la foto i una mateixa foto pot considerar-se macrofotografia o no.